Justine

Mai 7, 2009

Cat am fost plecat la malul Marii Negre bulgaresti am citit si o carte: Justine de Sade. Ma rog…tipu e cunoscut pentru faptul ca de la numele lui a plecat conceptul de sadism si pentru cartile sale pline de erotism care incalcau cam toate regulile secolului 18. Sub acest strat superficial se afla, dupa parerea mea, o mare de filosofie care isi are izvoarele in teme contemporane noua, dar cu siguranta si autorului: viata, moartea, biserica, religia, spiritualitatea, virtutea, viciul, libertatea si multe altele. De asemenea, autorul a avut curajul de a scrie toate astea intr-o lume in care „ereziile” de genul erau pedepsite aspru. Si a si fost pedepsit, a stat vreo 20 si ceva de ani prin inchisori.

La naiba…mai voiam sa scriu ceva…dar am uitat. Nu trebuia sa-l salvez ca draft si dupa aceea sa-l continui. Anyway..recomand cartea, desi actiunea in sine mi s-a parut un pic cam utopica in corectitudinea universala pe care Sade o condamna.

Lasă un răspuns

