Ce mai faci tu, cel mai iubit dintre pamanteni?

Mai 18, 2009

Dupa cum probabil ati intuit am terminat si cel de-al treilea volum din „Cel mai iubit dintre pamanteni”.

Marin Preda a reusit sa surprinda perioada de inceput a sistemului ce s-a incheiat(not!) acum 20 de ani prin ochii unui personaj aflat in cautarea bucuriei prin iubire, doar pentru a-si da seama ca asa ceva nu exista. Firul narativ este folosit doar ca schela pentru construirea conflictului interior al personajului exprimat in mod extrem de detaliat, normal si natural. Incursiunea cartii in domeniul filosofiei este destul de mare, fiind vorba despre un asistent la catedra de filosofie a unei Universitati. Dupa cum am spus la inceput, cartea are legatura si cu politica. Este evidentiat modul intentionat gresit si pervers de aplicare a principiilor marxiste de catre noua conducere dupa revolutia proletara. Aceste principii mutante doreau controlul populatiei si tampirea acesteia totodata, intelectualii trebuiau eliminati prin trimiterea lor sa lucreze „la canal”, o noua revolutie era sufocata inca din fasa, clasa muncitoare era usor manipulata prin propaganda. Anyway, cartea prezinta in acelasi timp, dupa cum am mai zis, incercarea personajului principal de a-si gasi fericirea in iubire, dar n-o sa ma bag aici. Ma…sa stiti ca merita citita.

2 răspunsuri to “Ce mai faci tu, cel mai iubit dintre pamanteni?”

  1. Anamaria said

    si eu am terminat-o de citit saptamana asta, foarte frumoasa… m-am atasat asa tare de personajul principal incat am impresia si acuma ca traiesc in lumea lui 🙂

Lasă un răspuns

